ביטוח לאומי טלפון

הביטוח הלאומי מאפשר לכל אזרח ליצור קשר טלפוני באמצעות המוקד הארצי

 טלפון ביטוח לאומי 6050*

או טלפון 04-8812345

המוקד הארצי של הביטוח הלאומי מאפשר לקבל מידע על כל נושא אשר בטיפולו של המוסד לביטוח לאומי. בין הנושאים אותם אפשר לברר טלפונית: דמי אבטלה, קצבאות זקנה, קצבאות נכות, מצב גביה ותשלום חוב, בירור מצב תביעה, ועוד. בנוסף לכך ניתן לבקש ולהזמין אישורים שונים לגבי הנושא עבורו פונים, אפשר להזמין שוברי תשלום וטפסים שונים.    

שירותי ביטוח לאומי באמצעות טלפון ניתן לקבל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 8:00 עד 17:00 במספר שפות: עברית, רוסית, אמהרית, ערבית.

לפני שמתקשרים אל המוסד לביטוח לאומי מומלץ להצטייד במספר תעודת הזהות ואם אפשר גם קוד סודי‏ . במידה ואין קוד סודי, אפשר ליצור אותו דרך אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי או דרך מוקד ביטוח לאומי טלפון לבקש קוד והוא יישלח אליך הביתה לכתובת הרשומה בביטוח הלאומי.

חשוב לדעת, אי אפשר להגיש תביעות דרך המוקד הטלפוני של הביטוח הלאומי. המוקד הטלפוני הוא למידע וטיפול בעניינים שכבר קיימים ואין אפשרות לפתוח תביעות ובקשות חדשות. שליחת מסמכים והגשת תביעות יש לעשות באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי או לגשת לסניף הקרוב לביתך.

חשוב לציין שהיום ניתן לעשות חלק גדול מהבירורים והפעולות באמצעות האינטרנט דרך אזור אישי ביטוח לאומי . שם אפשר לראות את תמונת המצב האישי בביטוח לאומי, להעלות מסמכים, לשלם, לשאול שאלות ועוד פעולות ונתונים.